Wyszukiwarka:
"Luz" w ciężarówce |
Autor |
Wiadomość |
bazyliszek14
Uprawnienia: B, BE, C, CE, KW, KK, pdst. ADR
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 30 Lis 2013 Posty: 52
|
Wysłany: 2014-01-22, 19:12 "Luz" w ciężarówce
|
|
|
Czy w ciężarówce z manualem można wrzucać na luz? Na "elce" nie mogłem wiadomych przyczyn ale znam kilku kierowców zawodowo jeżdżących i mówią że oni na luz wrzucają tylko na postoju a jak z 70 km/h muszą wyhamować do 0 do jadą na sprzęgle. |
|
|
|
|
|
teperoski
Uprawnienia: B,BE,C,CE,KW,KK
Wiek: 33 Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 45 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2014-01-22, 19:20
|
|
|
Kolego każdy jeździ inaczej i nie ma na to reguły. Wszystko zależy od tego jak panujesz nad autem, twoich umiejętności, pogody, stanu nawierzchni, od stanu technicznego auta. Jak jestem załadowany do pełna czyt. około 40t to staram się zawsze "być na biegu", przy hamowaniu redukcje + retarder, do tego hamowanie hamulcem zasadniczym. taka masa pcha auto niesamowicie, nie mówiąc już o tym jak hamulce dostaną po dupie jak będziesz tylko ich używał. |
|
|
|
|
Diabolique
Tym śmigam: Volvo FH16 Honda / Accord V 2.0i
Uprawnienia: CE,KW,KK,II WJO.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Lip 2013 Posty: 230 Skąd: Blok Wschodni
|
Wysłany: 2014-01-22, 19:26
|
|
|
ogolnie auto na biegu jest bardziej sterowne i przewidywalne. i to tyczy sie tez aut osobowych. zwlascza przy pokonywaniu zakretow.
nie ma zakazu badz nakazu jezdzenia na luzie :) |
|
|
|
|
LordTom83
Pracuję w firmie: Miratrans
Uprawnienia: A, B, C, E, KK, ADR
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Gru 2012 Posty: 316 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-01-22, 19:58
|
|
|
jazda na luzie to zła technika jazdy. Po pierwsze samochód więcej pali (nowoczesny silnik na spadku obrotów nic nie pali), po drugie i najważniejsze, BEZPIECZEŃSTWO. Nie jesteś w stanie przewidzieć co za kilka sekund się wydarzy, może, żeby uniknąć wypadku z innym pojazdem trzeba będzie przyśpieszyć i wtedy zaczniesz szukać biegów? Zapewne będzie już za późno. Nawet podczas hamowania hamulcem zasadniczym trzeba starać dobierać się biegi do prędkości, żeby w każdej chwili gdy to będzie konieczne przyśpieszyć. "Luz" najlepiej mieć wrzucony tylko podczas postoju. Ewentualnie szkoły uczą, żeby podczas hamowania awaryjnego też jednocześnie wciskać sprzęgło. Naukowcy zajmujący się bezpieczeństwem ruchu drogowego ostatnio odradzają taką kombinację, dlatego, że jednoczesne naciskanie obu pedałów wydłuża czas reakcji. Większość kierowców ułamek sekundy wcześniej naciska sprzęgło niż hamulec i lepiej jest nacisnąc sam hamulec, ewentualnie w końcowej fazie tuż przed zatrzymaniem wcisnąć sprzęgło. |
|
|
|
|
|
bazyliszek14
Uprawnienia: B, BE, C, CE, KW, KK, pdst. ADR
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 30 Lis 2013 Posty: 52
|
Wysłany: 2014-01-22, 21:04
|
|
|
Ok, ale jeśli dostanę od szefa ciężarówkę z 8- biegową skrzynią to mogę z 8 wrzucić na luz, tak? To że jest podział na dolną skrzynię i górną nie stanowi przeszkody? |
|
|
|
|
Miś
Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 559 Skąd: UK
|
Wysłany: 2014-01-22, 21:16
|
|
|
Zapomnij o biegu jałowym kolego i staraj się tego nigdy nie robić!
Nie próbuj czasem nigdy zjeżdżając z górki dać "luzu" bo może mieć to opłakane skutki!
Wykorzystuj biegi żeby spowalniać zestaw i oczywiście retarder bo przegrzejesz hamulce i nie będziesz miał czym hamować jak będziesz tego najbardziej potrzebował!
Przeczytaj to sobie i zapamiętaj!
http://wiadomosci.gazeta....ypadku_pod.html |
|
|
|
|
villa77
Tym śmigam: MAN TGX
Pracuję w firmie: Transportowej
Uprawnienia: B,B+E,C,C+E,KW,KK,ADR+C,WW
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 199 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2014-01-25, 10:14
|
|
|
bazyliszek14 podpisuję sie rękami i nogami pod tym co doradzają Ci koledzy powyżej. Nawet w osobówce nie przyszło mi do głowy jeździć na tzw "luzie" a co dopiero 40 tonowym zestawem Poza ewidentnymi aspektami bezpieczeństwa, jazda "na biegu" mniej lub bardziej stromym zjazdem jest ekonomiczniejsza. Gdy hamujesz silnikiem, spalanie wynosi 0.00 L/100 a podczas jazdy "na luzie" wartość ta w zależności od pojazdu zawsze będzie kilka razy wyższa. Robiłem taki test w osobówce. Podczas hamowania silnikiem paliwo wraca przelewem do zbiornika, stąd wartość spalania zero. |
|
|
|
|
Miś
Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 559 Skąd: UK
|
Wysłany: 2014-01-25, 13:24
|
|
|
villa77 napisał/a: | Gdy hamujesz silnikiem, spalanie wynosi 0.00 L/100 a podczas jazdy "na luzie" wartość ta w zależności od pojazdu zawsze będzie kilka razy wyższa. |
0.00 razy kilka razy zawsze daje 0.00 |
|
|
|
|
|
villa77
Tym śmigam: MAN TGX
Pracuję w firmie: Transportowej
Uprawnienia: B,B+E,C,C+E,KW,KK,ADR+C,WW
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 199 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2014-01-25, 13:43
|
|
|
Wiedziałem że się ktoś przyczepi, niestety nie mogłem edytować posta Brawa za uważne czytanie |
|
|
|
|
emild
Tym śmigam: Marysia
Uprawnienia: B,C+E,KW,KK,ADR
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 28 Wrz 2013 Posty: 97 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-01-30, 12:55
|
|
|
villa77 napisał/a: | Gdy hamujesz silnikiem, spalanie wynosi 0.00 L/100 |
dokladnie zero Jak to mozliwe, przeciez silnik dalej pracuje a do pacy potrzebuje paliwa. Nie pracuje przeciez tylko na powietrze. Komp moze i pokaze zero, ale cos tam musi spalac |
|
|
|
|
Kammi
Uprawnienia: B,C,C+E
Dołączył: 16 Gru 2013 Posty: 44 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-30, 19:28
|
|
|
Nic nie spala.Gdzieś czytałem,że jak zdejmie się nogę z gazu to przepustnica się zamyka,a silnik zaczyna pracować na zasadzie pędu nie pobierając przy tym paliwa. |
|
|
|
|
mobil1994
mobil1994
Tym śmigam: VW Polo IV
Uprawnienia: B, B+E, C, C+E, KW, KK
Pomógł: 30 razy Wiek: 29 Dołączył: 01 Sie 2012 Posty: 1166
|
Wysłany: 2014-01-30, 19:51
|
|
|
Kammi napisał/a: | Nic nie spala.Gdzieś czytałem,że jak zdejmie się nogę z gazu to przepustnica się zamyka,a silnik zaczyna pracować na zasadzie pędu nie pobierając przy tym paliwa. |
Dokładnie tak, jak ktoś nie wierzy, może przeczytać w internecie, poszukać i poczytać. Nowe silnik są całkie inne, niż te jeszcze pamiętające PRL. |
|
|
|
|
|
Miś
Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 559 Skąd: UK
|
Wysłany: 2014-01-30, 20:01
|
|
|
Silniki, które mają wtrysk sterowany przez komputer w momencie jazdy bez gazu na biegu nie spalają paliwa. Komputer odcina wtrysk a silnik pracuje tylko pod wpływem obciążenia. |
|
|
|
|
villa77
Tym śmigam: MAN TGX
Pracuję w firmie: Transportowej
Uprawnienia: B,B+E,C,C+E,KW,KK,ADR+C,WW
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 199 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2014-01-30, 21:46
|
|
|
Co tu mogę więcej napisać, po takich precyzyjnych odpowiedziach Pisać z Wami Panowie tu na forum to czysta przyjemność |
|
|
|
|
emild
Tym śmigam: Marysia
Uprawnienia: B,C+E,KW,KK,ADR
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 28 Wrz 2013 Posty: 97 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-02-03, 17:49
|
|
|
co to znaczy, że silnik: pracuje pod wpływem obciążenia-? Co wprawia w ruch tłoki? Siła pędu? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg |
|