Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
"Luz" w ciężarówce
Autor Wiadomość
bazyliszek14 

Uprawnienia: B, BE, C, CE, KW, KK, pdst. ADR
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 52
Wysłany: 2014-01-22, 19:12   "Luz" w ciężarówce

Czy w ciężarówce z manualem można wrzucać na luz? Na "elce" nie mogłem wiadomych przyczyn ale znam kilku kierowców zawodowo jeżdżących i mówią że oni na luz wrzucają tylko na postoju a jak z 70 km/h muszą wyhamować do 0 do jadą na sprzęgle.
 
     
teperoski

Uprawnienia: B,BE,C,CE,KW,KK
Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 45
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2014-01-22, 19:20   

Kolego każdy jeździ inaczej i nie ma na to reguły. Wszystko zależy od tego jak panujesz nad autem, twoich umiejętności, pogody, stanu nawierzchni, od stanu technicznego auta. Jak jestem załadowany do pełna czyt. około 40t to staram się zawsze "być na biegu", przy hamowaniu redukcje + retarder, do tego hamowanie hamulcem zasadniczym. taka masa pcha auto niesamowicie, nie mówiąc już o tym jak hamulce dostaną po dupie jak będziesz tylko ich używał.
 
 
     
Diabolique 


Tym śmigam: Volvo FH16 Honda / Accord V 2.0i
Uprawnienia: CE,KW,KK,II WJO.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 230
Skąd: Blok Wschodni
Wysłany: 2014-01-22, 19:26   

ogolnie auto na biegu jest bardziej sterowne i przewidywalne. i to tyczy sie tez aut osobowych. zwlascza przy pokonywaniu zakretow.
nie ma zakazu badz nakazu jezdzenia na luzie :)
 
     
LordTom83 

Pracuję w firmie: Miratrans
Uprawnienia: A, B, C, E, KK, ADR
Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 316
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-01-22, 19:58   

jazda na luzie to zła technika jazdy. Po pierwsze samochód więcej pali (nowoczesny silnik na spadku obrotów nic nie pali), po drugie i najważniejsze, BEZPIECZEŃSTWO. Nie jesteś w stanie przewidzieć co za kilka sekund się wydarzy, może, żeby uniknąć wypadku z innym pojazdem trzeba będzie przyśpieszyć i wtedy zaczniesz szukać biegów? Zapewne będzie już za późno. Nawet podczas hamowania hamulcem zasadniczym trzeba starać dobierać się biegi do prędkości, żeby w każdej chwili gdy to będzie konieczne przyśpieszyć. "Luz" najlepiej mieć wrzucony tylko podczas postoju. Ewentualnie szkoły uczą, żeby podczas hamowania awaryjnego też jednocześnie wciskać sprzęgło. Naukowcy zajmujący się bezpieczeństwem ruchu drogowego ostatnio odradzają taką kombinację, dlatego, że jednoczesne naciskanie obu pedałów wydłuża czas reakcji. Większość kierowców ułamek sekundy wcześniej naciska sprzęgło niż hamulec i lepiej jest nacisnąc sam hamulec, ewentualnie w końcowej fazie tuż przed zatrzymaniem wcisnąć sprzęgło.
 
     
bazyliszek14 

Uprawnienia: B, BE, C, CE, KW, KK, pdst. ADR
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 52
Wysłany: 2014-01-22, 21:04   

Ok, ale jeśli dostanę od szefa ciężarówkę z 8- biegową skrzynią to mogę z 8 wrzucić na luz, tak? To że jest podział na dolną skrzynię i górną nie stanowi przeszkody?
 
     
Miś 


Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 559
Skąd: UK
Wysłany: 2014-01-22, 21:16   

Zapomnij o biegu jałowym kolego i staraj się tego nigdy nie robić!
Nie próbuj czasem nigdy zjeżdżając z górki dać "luzu" bo może mieć to opłakane skutki!
Wykorzystuj biegi żeby spowalniać zestaw i oczywiście retarder bo przegrzejesz hamulce i nie będziesz miał czym hamować jak będziesz tego najbardziej potrzebował!
Przeczytaj to sobie i zapamiętaj!

http://wiadomosci.gazeta....ypadku_pod.html
 
     
villa77 


Tym śmigam: MAN TGX
Pracuję w firmie: Transportowej
Uprawnienia: B,B+E,C,C+E,KW,KK,ADR+C,WW
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 199
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-01-25, 10:14   

bazyliszek14 podpisuję sie rękami i nogami pod tym co doradzają Ci koledzy powyżej. Nawet w osobówce nie przyszło mi do głowy jeździć na tzw "luzie" a co dopiero 40 tonowym zestawem :-) Poza ewidentnymi aspektami bezpieczeństwa, jazda "na biegu" mniej lub bardziej stromym zjazdem jest ekonomiczniejsza. Gdy hamujesz silnikiem, spalanie wynosi 0.00 L/100 a podczas jazdy "na luzie" wartość ta w zależności od pojazdu zawsze będzie kilka razy wyższa. Robiłem taki test w osobówce. Podczas hamowania silnikiem paliwo wraca przelewem do zbiornika, stąd wartość spalania zero.
 
     
Miś 


Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 559
Skąd: UK
Wysłany: 2014-01-25, 13:24   

villa77 napisał/a:
Gdy hamujesz silnikiem, spalanie wynosi 0.00 L/100 a podczas jazdy "na luzie" wartość ta w zależności od pojazdu zawsze będzie kilka razy wyższa.


0.00 razy kilka razy zawsze daje 0.00 :mrgreen:
 
     
villa77 


Tym śmigam: MAN TGX
Pracuję w firmie: Transportowej
Uprawnienia: B,B+E,C,C+E,KW,KK,ADR+C,WW
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 199
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-01-25, 13:43   

Wiedziałem że się ktoś przyczepi, niestety nie mogłem edytować posta :mrgreen: Brawa za uważne czytanie :-P
 
     
emild 

Tym śmigam: Marysia
Uprawnienia: B,C+E,KW,KK,ADR
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 97
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-01-30, 12:55   

villa77 napisał/a:
Gdy hamujesz silnikiem, spalanie wynosi 0.00 L/100

dokladnie zero :?: Jak to mozliwe, przeciez silnik dalej pracuje a do pacy potrzebuje paliwa. Nie pracuje przeciez tylko na powietrze. Komp moze i pokaze zero, ale cos tam musi spalac :?:
 
     
Kammi 


Uprawnienia: B,C,C+E
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 44
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-01-30, 19:28   

Nic nie spala.Gdzieś czytałem,że jak zdejmie się nogę z gazu to przepustnica się zamyka,a silnik zaczyna pracować na zasadzie pędu nie pobierając przy tym paliwa.
 
     
mobil1994 
mobil1994


Tym śmigam: VW Polo IV
Uprawnienia: B, B+E, C, C+E, KW, KK
Pomógł: 30 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 1166
Wysłany: 2014-01-30, 19:51   

Kammi napisał/a:
Nic nie spala.Gdzieś czytałem,że jak zdejmie się nogę z gazu to przepustnica się zamyka,a silnik zaczyna pracować na zasadzie pędu nie pobierając przy tym paliwa.


Dokładnie tak, jak ktoś nie wierzy, może przeczytać w internecie, poszukać i poczytać. Nowe silnik są całkie inne, niż te jeszcze pamiętające PRL.
 
     
Miś 


Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 559
Skąd: UK
Wysłany: 2014-01-30, 20:01   

Silniki, które mają wtrysk sterowany przez komputer w momencie jazdy bez gazu na biegu nie spalają paliwa. Komputer odcina wtrysk a silnik pracuje tylko pod wpływem obciążenia.
 
     
villa77 


Tym śmigam: MAN TGX
Pracuję w firmie: Transportowej
Uprawnienia: B,B+E,C,C+E,KW,KK,ADR+C,WW
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 199
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-01-30, 21:46   

Co tu mogę więcej napisać, po takich precyzyjnych odpowiedziach ;-) Pisać z Wami Panowie tu na forum to czysta przyjemność :mrgreen:
 
     
emild 

Tym śmigam: Marysia
Uprawnienia: B,C+E,KW,KK,ADR
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 97
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-02-03, 17:49   

co to znaczy, że silnik: pracuje pod wpływem obciążenia-? Co wprawia w ruch tłoki? Siła pędu?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg