załoga dwuosobowa -zagwostka |
Autor |
Wiadomość |
pafnuc518
pafnuc518
Tym śmigam: DAF
Uprawnienia: b,c+e
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 21 Lut 2014 Posty: 194 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2014-08-24, 17:52 załoga dwuosobowa -zagwostka
|
|
|
witam
Mam taką zagwostke.
Wiadomo ze dwuosobowej załodzę nasza doba to 30 godzin,ale słyszałem że jeżeli powiedzmy pracujemy i pod koniec zmiany jeden kierowca wysiada to już nie jest to 30 godzin a max 24 która obowiązuje kierowce który jeszcze pracuje,może na przykładzie :
Jedziemy i mamy zjazd do miejsca docelowego zaplanowany praktycznie na styk czyli po 9 jazdy i mieścimy się w max.21 godzinach pracy i 30 godzinowej dobie .
Ale miałem taką sytuacje że ok . 1- godziny przed dojazdem do bazy drugi kierowca wysiada pod domem i wyciąga swoja kartę i w tym momencie mnie obowiązują zasady z pojedynczej obsady?
Czyli to jest bez sensu bo skoro mieliśmy rozplanowane na styk wiec musiał bym kręcić 9-pauzę ok. 1- godzinę od bazy????? |
|
|
|
 |
|
Tomson
Uprawnienia: B,C,C+E,KW
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2014 Posty: 43 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-08-24, 18:11
|
|
|
Pamietaj ze 2x w tygodniu mozesz prowadzic 10h :)
Gdzies posiałem od tego obrazki bo kiedyś znalazłem to na jakieś stronce.
Jeśli zdarzy się taka sytuacja, że drugi kierowca nie może dalej jechać drugi kontynuuje jazdę jako „obsada jednoosobowa”.
Jeżeli kierowca wykorzystał już limit swoich (15 h) godzin to powinien rozpocząć odpoczynek dzienny. Czyli nie może kontynuować jazdy w pojedynkę.
Z kolei, gdyby jeden z kierowców wysiadł, a na jego miejsce wsiadłby nowy - trzeci kierowca, nadal w pojeździe była by obsada dwuosobowa i osoby znajdujące się w samochodzie mogłyby kontynuować pracę. |
|
|
|
 |
pafnuc518
pafnuc518
Tym śmigam: DAF
Uprawnienia: b,c+e
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 21 Lut 2014 Posty: 194 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2014-08-25, 10:03
|
|
|
już rozumiem przepis, tylko nie rozumiem czemu one są tak zrobione by kierowcy utrudniać prace? |
|
|
|
 |
mobil1994
mobil1994

Tym śmigam: VW Polo IV
Uprawnienia: B, B+E, C, C+E, KW, KK
Pomógł: 30 razy Wiek: 29 Dołączył: 01 Sie 2012 Posty: 1166
|
Wysłany: 2014-08-25, 12:29
|
|
|
pafnuc518 napisał/a: | już rozumiem przepis, tylko nie rozumiem czemu one są tak zrobione by kierowcy utrudniać prace? |
Wina Tuska
A tak poważnie, to jest Polska Kierowca po pauzie w upalny dzień, w nagrzanej budzie przecież jest wypoczęty, ale kilka kilometrów przed domem według przepisów musi stać. |
|
|
|
 |
|
Alvinek
Pracuję w firmie: szukam
Uprawnienia: ABCE ADR+cysterny
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 5
|
Wysłany: 2014-08-25, 22:51
|
|
|
561 nie jest polską ustawą.
Kilka kilometrów od domu - proponuje art 12
czasy pracy są wywalczone przez kierowców (bodajże francuskich) podczas strajków w latach 80 |
|
|
|
 |
dzoc3
Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 12
|
Wysłany: 2016-03-23, 09:46
|
|
|
witam mam pytanie zaczynam jazde p podwójnej obsadzie i chcę wiedzieć czy te 30 godzin pracy obowiazuje mnie przez cały tydzień czy to jest wydłużony czas pracy. i jakie pauzy dobowe obowiazuja podwojna obsadę. |
|
|
|
 |
mobil1994
mobil1994

Tym śmigam: VW Polo IV
Uprawnienia: B, B+E, C, C+E, KW, KK
Pomógł: 30 razy Wiek: 29 Dołączył: 01 Sie 2012 Posty: 1166
|
Wysłany: 2016-03-23, 16:58
|
|
|
dzoc3 napisał/a: | witam mam pytanie zaczynam jazde p podwójnej obsadzie i chcę wiedzieć czy te 30 godzin pracy obowiazuje mnie przez cały tydzień czy to jest wydłużony czas pracy. i jakie pauzy dobowe obowiazuja podwojna obsadę. |
Tak, Twoja "doba" ma 30h. Oczywiście w tych 30 h musisz zrobić paużę dobową, która wynosi minimum 9h. |
|
|
|
 |
jiuer7845
Dołączył: 21 Wrz 2020 Posty: 133
|
|
|
|
 |
|
|