Egzamin C+E WORD RADOM |
Autor |
Wiadomość |
wlodek_797
Wiek: 28 Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 15
|
Wysłany: 2016-05-12, 12:36 Egzamin C+E WORD RADOM
|
|
|
Witam zdawał ktoś z forumowiczów egzamin na przyczepę w WORD Radom?
Druga sprawa to po prostu rozwianie moich wątpliwości.
Wątpliwość nr 1. Czy przy sprzęganiu auta z przyczepą trzeba zapalać światła i mieć zapięte pasy ?
Wątpliwość nr 2. Czy przy robieniu łuku to znaczy przy końcowej fazie gdy wysiadam aby sprawdzić ile mi zostało do pachołka muszę gasić silnik oraz czy muszę ponownie zapinać pasy i światła zapalać gdy chce jeszcze podjechać ?
Pytam bo po prostu nigdy nie zastanawiałem się nad tym i nie pytałem się o to instruktora.
Możę jakieś inne wskazówki dotyczące samego egzaminu ? Z góry dziękuje za pomoc. |
|
|
|
 |
|
Speed
Tym śmigam: MAN TGX 18.480
Uprawnienia: B, C, C+E, KW
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 112 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-05-12, 13:01
|
|
|
1. Każdy egzaminator może mieć różne zdanie na ten temat. Ja jak miałem egzamin to egzaminator sam mi powiedział, że przy sprzęganiu nie muszę zapinać pasów. Jeżeli by mi nie powiedział to pewnie bym zapiął do pierwszego podjazdu, ale po pierwszej wysiadce w celu sprawdzenia odległości już bym nie zapinał (tak też mi mówili w OSK). Co do świateł to sprzęgaj się z zapalonymi.
2. Jak zatrzymasz się, żeby sprawdzić odległość to samochodu nie gasisz tylko zabezpieczasz. Zostawiasz uruchomiony silnik, włączone światła i zaciągnięty hamulec ręczny, jak chcesz jeszcze podjechać do tyłu to zapinasz pasy. |
|
|
|
 |
mrc
Kierownik - Dyrygent

Tym śmigam: Kia Ceed II
Pracuję w firmie: Dziad Trans Sp. z o.o.
Uprawnienia: B, C, C+E, KW
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 311 Skąd: ten mandat?
|
Wysłany: 2016-05-12, 13:10
|
|
|
1. Światła musisz mieć włączone ( przecież wcześniej musisz przygotować się do jazdy, ustawiasz fotel, lusterka itp... ; zapinasz pasy, włączasz silnik i światła aaa!! i musisz się upewnić przed ruszeniem, walisz głupa że patrzysz we wszystkie lusterka, kręcisz głową jak latania morska bo za to może Cię uwalić ).
- jak wysiadasz z auta by sprawdzić odległość to jak wracasz i cofasz dalej to pasów mieć nie musisz ( WORD WROCŁAW )
2. Nie gasisz silnika ani świateł, zaciągasz hamulec ręczny, odpinasz pasy i wysiadasz ( zamykasz drzwi! ). Wracając i cofając dalej lepiej zapnij pasy bo to jest traktowane jak jazda po pasie ruchu. |
Ostatnio zmieniony przez mrc 2016-05-12, 13:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wlodek_797
Wiek: 28 Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 15
|
Wysłany: 2016-05-12, 13:53
|
|
|
Dzieki koledzy rozwialiście moje wątpliwości, dzięki czemu będzie mniejszy stres. Bo własnie przez stres za pierwszym razem mi sie nie udalo zdac solówki i za to ze byłem źle nastawiony do samego egzaminu Obawy mam co do samej przyczepy bo w OSK jest inna i tu inna ale jak to sie mówi nie ma nic takiego z czym nie mozna sie zmierzyć. Egzamin mam 19 wiec napisze co i jak zeby potomni mieli rozeznanie. |
|
|
|
 |
|
Speed
Tym śmigam: MAN TGX 18.480
Uprawnienia: B, C, C+E, KW
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 112 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-05-12, 18:00
|
|
|
Powodzenia zatem |
|
|
|
 |
wlodek_797
Wiek: 28 Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 15
|
Wysłany: 2016-05-19, 21:06
|
|
|
Witam. Jestem już po egzaminie na CE. Udało mi się go zdać bez błędnie chociaż nie było łatwo ponieważ większa część trasy miałem wąskimi uliczkami. A zatem po kolei:
Zanim zaczęliśmy egzamin egzaminator zapytał czy mam pytania a ja od razu się go zapytałem czy muszę mieć zapięte pasy bezpieczeństwa podczas sprzęgania odparł ze nie ma problemu. A wiec po pytaniach wsiadłem za stery MAN-a TGL (na solówce miałem ekstra auto a teraz totalnego złom). Ale do rzeczy podjeżdżam pod przyczepę sworzeń w górę i ZONK zaczep obrócił się w lewo i nie mogę go sprostować szarpie się z nim i w myślach mam ze już nie zdałem ale nie poddałem się wsiadłem do auta podjechałem bliżej tak 2cm od ucha przyczepy. Podnoszę przyczepę tak aby idealnie uderzyła w sworzeń. Ruszyłem ostro do tyłu (tym autem nie dało się inaczej bo takie sprzęgło zwalone miał ) czuje ze przyczepa juz dotknęła sworznia sprawdzam ruszając do przodu a później do tyłu. Wychodzę sprawdzam sprzęgniecie- kołek kontrolny schowany. UFF.... teraz szybko podłączenie przewodów. Sprawdzanie świateł obleciałem cały samochód z językiem na wierzchu az doszło do sprawdzania światła stop. Mówię egzaminatorowi że ja wcisnę a on żeby patrzył. Nacisnąłem a go nie zapytałem czy są na co zwrócił mi uwagę pod koniec sprzęgania. Dopiero po sprzęgnięciu kazał mi przygotować się do jazdy. Stanąłem na łuku szybki rzut oka na budynek aby złapać punkt odniesienia przy cofaniu. Łuk poszedł gładko nawet na moment się nie zatrzymałem. Miałem zestaw 3( wjazd przodem prostopadle wyjazd tyłem górka) więc tez poszło gładko. A miasto już szło. Dużo miałem jazdy wąskimi uliczkami i rond czego nie lubię robić. Najważniejsza rada dla wszystkich zdających to wiara w swoje umiejętności. Mnie też pomogła rozmowa z chłopakiem który tez przyszedł zdawać pierwszy raz przyczepę. Mam nadzieje że jemu równie dobrze też poszło.
P.S przepraszam za zawiłość i łamana polszczyzne ale no wiecie euforia radość taka sytuacja. |
|
|
|
 |
Dexter
Uprawnienia: B, C, C+E, KW
Dołączył: 28 Kwi 2016 Posty: 11
|
Wysłany: 2016-05-19, 23:02
|
|
|
Moje gratulacje |
|
|
|
 |
mrc
Kierownik - Dyrygent

Tym śmigam: Kia Ceed II
Pracuję w firmie: Dziad Trans Sp. z o.o.
Uprawnienia: B, C, C+E, KW
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 311 Skąd: ten mandat?
|
Wysłany: 2016-05-20, 12:13
|
|
|
Gratulacje, witamy w gronie C+E :D |
|
|
|
 |
|
Speed
Tym śmigam: MAN TGX 18.480
Uprawnienia: B, C, C+E, KW
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 112 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-05-20, 13:57
|
|
|
I ja gratuluję |
|
|
|
 |
wlodek_797
Wiek: 28 Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 15
|
Wysłany: 2016-05-20, 18:08
|
|
|
Dziekuje chlopaki :D |
|
|
|
 |
jiuer7845
Dołączył: 21 Wrz 2020 Posty: 133
|
|
|
|
 |
|