przesiadki tacho cyfrowe i na tarczki |
Autor |
Wiadomość |
rolmik
Tym śmigam: VAG
Uprawnienia: B C T E/C E/B KW KK
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 113
|
Wysłany: 2014-02-06, 19:55 przesiadki tacho cyfrowe i na tarczki
|
|
|
witam
panowie mam takie pytanie
często jest tak że jadę autem na tarczkę szef mówi że mam jechać teraz na cyfrówce oczywiście trasa długa więc wyciągam tarczkę zaznaczam że się przesiadałem do nowego auta wsadzam kartę i też zaznaczam że się przesiadałem jeżdżę sobie szczęśliwy przed fajrantem telefon ze mam wracać na tarczkach i co teraz
wiem że używanie kilku tarczek jest zakazane jak w razie kontroli się tłumaczyć |
|
|
|
|
|
wsobol
Chauffeur
Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 407 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-02-09, 23:29 Re: przesiadki tacho cyfrowe i na tarczki
|
|
|
rolmik napisał/a: | witam
panowie mam takie pytanie
często jest tak że jadę autem na tarczkę szef mówi że mam jechać teraz na cyfrówce oczywiście trasa długa więc wyciągam tarczkę zaznaczam że się przesiadałem do nowego auta wsadzam kartę i też zaznaczam że się przesiadałem jeżdżę sobie szczęśliwy przed fajrantem telefon ze mam wracać na tarczkach i co teraz
wiem że używanie kilku tarczek jest zakazane jak w razie kontroli się tłumaczyć |
Myślę, że jeżeli włożysz drugą tarczkę i jej czas zapisu jazdy/pracy będzie pokrywać się z czasem karty elektronicznej (nie nakładać się, a stykać się), to będzie OK. W końcu tak samo zrobił byś gdybyś rano jechał na karcie,a po południu na tarczce. Pamiętaj tylko, że musisz mieć obydwie tarczki do kontroli, no i kartę oczywiście. Jesteś wtedy w stanie wykazać ciągłość zdarzeń w czasie i nie robisz żadnego wykroczenia. Innego logicznego sposobu nie ma - chyba że magnes
[ Dodano: 2014-02-10, 11:05 ]
Pamiętaj tylko, że jak wysiadasz z auta z tacho analogowym, to zabieraj ze sobą tarczkę, a jak przesiadasz się odwrotnie z cyfrowego na analogowe, to zrób sobie wydruk aktywności dziennej i też zabierz go ze sobą do auta z analogiem. |
|
|
|
|
rolmik
Tym śmigam: VAG
Uprawnienia: B C T E/C E/B KW KK
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 113
|
Wysłany: 2014-02-11, 20:01
|
|
|
rozumiem panowie a poeiwdzcie mi taką rzecz przez przypadek nacisnąłem przycisk wysuwania tarczki tarczka odkoczyła a potem znów się wsunęła kieszeń muszę to opisać np przy próbie zmiany aktywności omyłkowo nacisnąłem przycisk wysunięcie czy lepiej przy próbie zmiany aktywności kieszeń samoczynnie otworzyła się ) bo mam cały dzień na 1 tarczce tylko martwi mnie te wysunięcie |
|
|
|
|
wsobol
Chauffeur
Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 407 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-02-11, 22:02
|
|
|
Nie jestem pewny na 100%, ale wydaje mi się, że akurat w przypadku tacho analogowego wysunięcie tarczki na chwilę nie będzie zauważalne na wykresie. W tym krótkim czasie rysik rozpocznie rysowanie w tym samym punkcie w którym skończył. Co innego w cyfrowym tacho. Tam ślad pozostanie, ale nie powinien to być powód do kary, pod warunkiem że nie zrobiłeś tego w połowie pauzy dobowej lub weekendowej, bo będzie to znaczyło, że nie odpoczywałeś, a wykonywałeś prace inne. |
|
|
|
|
|
Miś
Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 559 Skąd: UK
|
Wysłany: 2014-02-11, 22:52
|
|
|
otwarcie tachografu analogowego jak najbardziej zaznaczone zostaje na tarczy. To jest taka pionowa kreska. W zależności od producenta urządzenia linia ma różną długość. |
|
|
|
|
wsobol
Chauffeur
Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 407 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-02-11, 23:11
|
|
|
OK., w takim razie cofam co powiedziałem. Nie mam doświadczenia z tarczkami. |
|
|
|
|
Miś
Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 559 Skąd: UK
|
Wysłany: 2014-02-11, 23:21
|
|
|
Jeżeli to jest faktycznie tylko chwilowe otwarcie tacho czy wysunięcie się tarczki to myślę, że nie powinno być problemu większego. Musiałbyś trafić na strasznie złośliwą mendę przy kontroli bo przecież ciągłość zapisu jest zachowana. Ja bym spróbował się tłumaczyć, że zaciął się prędkościomierz i nie wskazywał prędkości ale to tylko przy tachografie w zegarze a w analogowym z kieszenią to może faktycznie, że pomyłka. |
|
|
|
|
rolmik
Tym śmigam: VAG
Uprawnienia: B C T E/C E/B KW KK
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 113
|
Wysłany: 2014-02-12, 19:56
|
|
|
Miś, otworzyłem i natychmiast znowu się zamknęła więc jest ok w dodatku opisałem że przy próbie zmiany aktywności przypadkowo nacisnąłem otwieranie i tyle |
|
|
|
|
|
J23
Tym śmigam: DAF XF 105,460
Uprawnienia: A,B,C+E KW KK ADR+Cysterny
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2013 Posty: 116 Skąd: Esi
|
Wysłany: 2014-02-15, 20:47
|
|
|
Rolmik tarczę analogową masz na 24 h, jak zmieniasz to z tyłu tarczki są takie miejsca do wpisywania nr rejestracyjnych i godzin rozpoczęcia jazdy sam którym aktualnie jedziesz,
miejsca te są przy samej dziurze czyli jak kończysz analogowy to zakańczasz tarczę i przesiadasz się na cyfrówkę ,jak wracasz to robisz wydruk i zabierasz ze sobą a na tej poprzedniej analogowej z tyłu wpisujesz numery i stan licznika i godź możesz tak na jednej tarczy 4x zmieniać samochody z tarczą analogową |
|
|
|
|
rolmik
Tym śmigam: VAG
Uprawnienia: B C T E/C E/B KW KK
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 113
|
Wysłany: 2014-02-15, 21:41
|
|
|
J23, auto ma taki sam nr rej bo mamy tylko 1 auto na tarczki i 2 analogi |
|
|
|
|
Miś
Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 559 Skąd: UK
|
Wysłany: 2014-02-15, 22:08
|
|
|
ale w momencie kiedy kolejny raz wsiadasz na auto na tarczki musisz na swojej tarczy wpisać nr rej. tego auta i przebieg bo w między czasie ktoś mógł nim coś przejechać i z tego może być problem |
|
|
|
|
rolmik
Tym śmigam: VAG
Uprawnienia: B C T E/C E/B KW KK
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 113
|
Wysłany: 2014-02-17, 06:25
|
|
|
ok dzieki |
|
|
|
|
|
astra7
Tym śmigam: autobus
Dołączył: 15 Lip 2015 Posty: 1
|
Wysłany: 2015-07-15, 12:35
|
|
|
Witam! Jeszcze jedno pytanko z używaniem różnych tachografów w kolejnych dniach. Nie znalazłem wskazówek co do wpisów manualnych na KK po wcześniejszej jeździe dnia poprzedniego np. na tacho analogowym. Konkretnie co wpisać w manualu na KK (wkładam 12.07 o 9.00) gdy ostanie wyjęcie karty było 10.07 o godz 23.00, - (11.07 jeździlem na analogu i zakończyłem tarczkę) KK wkładam 12.07 o 9.00 |
|
|
|
|
wsobol
Chauffeur
Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 407 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-07-26, 21:49
|
|
|
astra7 napisał/a: | Witam! Jeszcze jedno pytanko z używaniem różnych tachografów w kolejnych dniach. Nie znalazłem wskazówek co do wpisów manualnych na KK po wcześniejszej jeździe dnia poprzedniego np. na tacho analogowym. Konkretnie co wpisać w manualu na KK (wkładam 12.07 o 9.00) gdy ostanie wyjęcie karty było 10.07 o godz 23.00, - (11.07 jeździlem na analogu i zakończyłem tarczkę) KK wkładam 12.07 o 9.00 |
Na KK wpisz w manualnych poprawnie odebrany odpoczynek dobowy lub tygodniowy w zależności od sytuacji. Na pozostałą "dziurę czasową" musisz mieć wypisane tarczki z jazdami, młotkami i odpoczynkami. Musisz zachować ciągłość w czasie, tak aby tarczki nie zachodziły w czasie z KK, ani żeby nie było czasu bez żadnej aktywności (odpoczynek to też aktywność). Tarczki musisz mieć oczywiście cały czas ze sobą w trasie za ostatnie 28 dni. |
|
|
|
|
|