Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
przesiadki tacho cyfrowe i na tarczki
Autor Wiadomość
rolmik 


Tym śmigam: VAG
Uprawnienia: B C T E/C E/B KW KK
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 113
Wysłany: 2014-02-06, 19:55   przesiadki tacho cyfrowe i na tarczki

witam
panowie mam takie pytanie
często jest tak że jadę autem na tarczkę szef mówi że mam jechać teraz na cyfrówce oczywiście trasa długa więc wyciągam tarczkę zaznaczam że się przesiadałem do nowego auta wsadzam kartę i też zaznaczam że się przesiadałem jeżdżę sobie szczęśliwy przed fajrantem telefon ze mam wracać na tarczkach i co teraz

wiem że używanie kilku tarczek jest zakazane jak w razie kontroli się tłumaczyć
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-09, 23:29   Re: przesiadki tacho cyfrowe i na tarczki

rolmik napisał/a:
witam
panowie mam takie pytanie
często jest tak że jadę autem na tarczkę szef mówi że mam jechać teraz na cyfrówce oczywiście trasa długa więc wyciągam tarczkę zaznaczam że się przesiadałem do nowego auta wsadzam kartę i też zaznaczam że się przesiadałem jeżdżę sobie szczęśliwy przed fajrantem telefon ze mam wracać na tarczkach i co teraz

wiem że używanie kilku tarczek jest zakazane jak w razie kontroli się tłumaczyć

Myślę, że jeżeli włożysz drugą tarczkę i jej czas zapisu jazdy/pracy będzie pokrywać się z czasem karty elektronicznej (nie nakładać się, a stykać się), to będzie OK. W końcu tak samo zrobił byś gdybyś rano jechał na karcie,a po południu na tarczce. Pamiętaj tylko, że musisz mieć obydwie tarczki do kontroli, no i kartę oczywiście. Jesteś wtedy w stanie wykazać ciągłość zdarzeń w czasie i nie robisz żadnego wykroczenia. Innego logicznego sposobu nie ma - chyba że magnes :roll:

[ Dodano: 2014-02-10, 11:05 ]
Pamiętaj tylko, że jak wysiadasz z auta z tacho analogowym, to zabieraj ze sobą tarczkę, a jak przesiadasz się odwrotnie z cyfrowego na analogowe, to zrób sobie wydruk aktywności dziennej i też zabierz go ze sobą do auta z analogiem.
 
     
rolmik 


Tym śmigam: VAG
Uprawnienia: B C T E/C E/B KW KK
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 113
Wysłany: 2014-02-11, 20:01   

rozumiem panowie a poeiwdzcie mi taką rzecz przez przypadek nacisnąłem przycisk wysuwania tarczki tarczka odkoczyła a potem znów się wsunęła kieszeń muszę to opisać np przy próbie zmiany aktywności omyłkowo nacisnąłem przycisk wysunięcie czy lepiej przy próbie zmiany aktywności kieszeń samoczynnie otworzyła się ) bo mam cały dzień na 1 tarczce tylko martwi mnie te wysunięcie
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-11, 22:02   

Nie jestem pewny na 100%, ale wydaje mi się, że akurat w przypadku tacho analogowego wysunięcie tarczki na chwilę nie będzie zauważalne na wykresie. W tym krótkim czasie rysik rozpocznie rysowanie w tym samym punkcie w którym skończył. Co innego w cyfrowym tacho. Tam ślad pozostanie, ale nie powinien to być powód do kary, pod warunkiem że nie zrobiłeś tego w połowie pauzy dobowej lub weekendowej, bo będzie to znaczyło, że nie odpoczywałeś, a wykonywałeś prace inne.
 
     
Miś 


Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 559
Skąd: UK
Wysłany: 2014-02-11, 22:52   

otwarcie tachografu analogowego jak najbardziej zaznaczone zostaje na tarczy. To jest taka pionowa kreska. W zależności od producenta urządzenia linia ma różną długość.
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-11, 23:11   

OK., w takim razie cofam co powiedziałem. Nie mam doświadczenia z tarczkami.
 
     
Miś 


Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 559
Skąd: UK
Wysłany: 2014-02-11, 23:21   

Jeżeli to jest faktycznie tylko chwilowe otwarcie tacho czy wysunięcie się tarczki to myślę, że nie powinno być problemu większego. Musiałbyś trafić na strasznie złośliwą mendę przy kontroli bo przecież ciągłość zapisu jest zachowana. Ja bym spróbował się tłumaczyć, że zaciął się prędkościomierz i nie wskazywał prędkości ale to tylko przy tachografie w zegarze a w analogowym z kieszenią to może faktycznie, że pomyłka.
 
     
rolmik 


Tym śmigam: VAG
Uprawnienia: B C T E/C E/B KW KK
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 113
Wysłany: 2014-02-12, 19:56   

Miś, otworzyłem i natychmiast znowu się zamknęła więc jest ok w dodatku opisałem że przy próbie zmiany aktywności przypadkowo nacisnąłem otwieranie i tyle
 
     
J23 

Tym śmigam: DAF XF 105,460
Uprawnienia: A,B,C+E KW KK ADR+Cysterny
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 116
Skąd: Esi
Wysłany: 2014-02-15, 20:47   

Rolmik tarczę analogową masz na 24 h, jak zmieniasz to z tyłu tarczki są takie miejsca do wpisywania nr rejestracyjnych i godzin rozpoczęcia jazdy sam którym aktualnie jedziesz,
miejsca te są przy samej dziurze czyli jak kończysz analogowy to zakańczasz tarczę i przesiadasz się na cyfrówkę ,jak wracasz to robisz wydruk i zabierasz ze sobą a na tej poprzedniej analogowej z tyłu wpisujesz numery i stan licznika i godź możesz tak na jednej tarczy 4x zmieniać samochody z tarczą analogową
 
     
rolmik 


Tym śmigam: VAG
Uprawnienia: B C T E/C E/B KW KK
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 113
Wysłany: 2014-02-15, 21:41   

J23, auto ma taki sam nr rej bo mamy tylko 1 auto na tarczki i 2 analogi
 
     
Miś 


Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 559
Skąd: UK
Wysłany: 2014-02-15, 22:08   

ale w momencie kiedy kolejny raz wsiadasz na auto na tarczki musisz na swojej tarczy wpisać nr rej. tego auta i przebieg bo w między czasie ktoś mógł nim coś przejechać i z tego może być problem :-/
 
     
rolmik 


Tym śmigam: VAG
Uprawnienia: B C T E/C E/B KW KK
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 113
Wysłany: 2014-02-17, 06:25   

ok dzieki :mrgreen:
 
     
astra7

Tym śmigam: autobus
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 1
Wysłany: 2015-07-15, 12:35   

Witam! Jeszcze jedno pytanko z używaniem różnych tachografów w kolejnych dniach. Nie znalazłem wskazówek co do wpisów manualnych na KK po wcześniejszej jeździe dnia poprzedniego np. na tacho analogowym. Konkretnie co wpisać w manualu na KK (wkładam 12.07 o 9.00) gdy ostanie wyjęcie karty było 10.07 o godz 23.00, - (11.07 jeździlem na analogu i zakończyłem tarczkę) KK wkładam 12.07 o 9.00
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-07-26, 21:49   

astra7 napisał/a:
Witam! Jeszcze jedno pytanko z używaniem różnych tachografów w kolejnych dniach. Nie znalazłem wskazówek co do wpisów manualnych na KK po wcześniejszej jeździe dnia poprzedniego np. na tacho analogowym. Konkretnie co wpisać w manualu na KK (wkładam 12.07 o 9.00) gdy ostanie wyjęcie karty było 10.07 o godz 23.00, - (11.07 jeździlem na analogu i zakończyłem tarczkę) KK wkładam 12.07 o 9.00


Na KK wpisz w manualnych poprawnie odebrany odpoczynek dobowy lub tygodniowy w zależności od sytuacji. Na pozostałą "dziurę czasową" musisz mieć wypisane tarczki z jazdami, młotkami i odpoczynkami. Musisz zachować ciągłość w czasie, tak aby tarczki nie zachodziły w czasie z KK, ani żeby nie było czasu bez żadnej aktywności (odpoczynek to też aktywność). Tarczki musisz mieć oczywiście cały czas ze sobą w trasie za ostatnie 28 dni.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg