Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
Tygodniowy Okres Odpoczynku (Proszę o Pomoc)
Autor Wiadomość
kratek69 


Tym śmigam: Atego 1218
Pracuję w firmie: handlowa
Uprawnienia: A C+E
Wiek: 35
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 14
Skąd: TOP
Wysłany: 2013-02-14, 12:01   

na jakiej podstawie? każdy dzień musi być udokumentowany przez tacho a jeśli nie mamy do niego dostępu (np urlop) musimy posiadać zaświadczenie od pracodawcy o nieprowadzeniu pojazdu. Więc urlopówka albo karta/tarcza/wydruk co tam kto posiada.

A co do skróconej pauzy, napisałeś brednie to przyznaj się do błędu a nie atakujesz moją osobę. w praktyce oznacza to to co napisałem[/quote]
 
     
bigman 


Tym śmigam: MAGNUM 480DXi
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 698
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-02-14, 14:10   

kratek69 napisał/a:
każdy dzień musi być udokumentowany przez tacho a jeśli nie mamy do niego dostępu (np urlop) musimy posiadać zaświadczenie od pracodawcy o nieprowadzeniu pojazdu.

No i widzisz kratek69 teraz mylisz się Ty, choć nie o to powinno chodzić, kto, gdzie się myli. Wiesz ja jeśli coś piszę to staram się podawać informację czymś poparte a Ty podałeś ogólny zarys, który nic nie wniósł do tematu dlaczego nie trzeba rysować ręcznie.
Uważasz, że w przypadku braku dostępu do tacho musimy posiadać zaświadczenie?
To nie jest prawda. A co jeśli nie masz dostępu do tacho a jesteś poza bazą? No i tu Twoje twierdzenie upada.
kratek69 napisał/a:
A co do skróconej pauzy, napisałeś brednie to przyznaj się do błędu a nie atakujesz moją osobę. w praktyce oznacza to to co napisałem

Słuchaj rozróżnij brednie od zwyczajnej pomyłki. Bardzo dobrze, że zwróciłeś na to uwagę, bo moja pomyłka była znacząca, ale nieświadoma. Twoim celem jednak nie było wytłumaczenie popełnionego błędu (co on oznaczał) a tylko jego wytknięcie mojej osobie. Chodzi tylko o to, że napisałeś coś, bez wyjaśnienia, podobnie, co do wykresówki.
Jeśli coś piszesz to mógłbyś wytłumaczyć o co też Cię poprosiłem a nie zapodawać suche regułki.
 
     
kratek69 


Tym śmigam: Atego 1218
Pracuję w firmie: handlowa
Uprawnienia: A C+E
Wiek: 35
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 14
Skąd: TOP
Wysłany: 2013-02-14, 14:42   

bigman napisał/a:
A co jeśli nie masz dostępu do tacho a jesteś poza bazą?

tzn że nie prowadzę pojazdu który podlega pod rozp.561 i nie muszę mieć przy sobie "tarczek" lub mam urlop etc. to teraz wszystko co napiszę mam popierać konkretną ustawą, rozporządzeniem. jeśli twierdzisz że nie mam racji to proszę o sprostowanie i podanie wiarygodnego źródła info.
 
     
bigman 


Tym śmigam: MAGNUM 480DXi
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 698
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-02-14, 15:19   

kratek69 napisał/a:
tzn że nie prowadzę pojazdu który podlega pod rozp.561 i nie muszę mieć przy sobie "tarczek" lub mam urlop etc.

Jak to nie prowadzisz pojazdu podlegającego pod rozp. 561, przecież tylko o takim przypadku mówimy. Przecież może się zdarzyć, że jesteś w trasie śpisz poza pojazdem a jesteś jednocześnie daleko od bazy, więc według Ciebie muszę mieć zaświadczenie od pracodawcy o nieprowadzeniu pojazdu. Tylko jak niby masz/mam to zaświadczenie otrzymać?
Właśnie dlatego twierdzę, że się mylisz, ponieważ w tym przypadku Twoje twierdzenie (że muszę mieć zaświadczenie) nie ma zastosowania.
kratek69 napisał/a:
to teraz wszystko co napiszę mam popierać konkretną ustawą, rozporządzeniem.

No oczywiście, że nie.
kratek69 napisał/a:
jeśli twierdzisz że nie mam racji to proszę o sprostowanie i podanie wiarygodnego źródła info.

No i widzisz wracamy do punktu wyjścia. Napisałeś: że jeśli posiada się weekendówkę nie trzeba nic rysować, więc to ja poprosiłem, byś powiedział na jakiej podstawie tak twierdzisz i skąd ta pewność, bo wiesz, samo "nie, bo nie" to trochę za mało. Ja jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie nigdzie nie znalazłem, a Ty podałeś ogólnik, co jak wspomniałem nic nie wyjaśnił.

[ Dodano: 2013-02-14, 15:35 ]
Słuchaj kratek69, by nie pisać niepotrzebnie i dalej coś udowadniać.
Chodzi o to, że jeśli czytałeś temat wstecz to pewnie zauważyłeś, że pisaliśmy o ręcznym rysowaniu aktywności na wykresówce. Ja od początku pisałem co myślę, ale jasno zaznaczałem, że nie wiem do końca, jak powinno to wyglądać. Szukałem różnych informacji na ten temat, ale nigdzie nie jest to wyjaśnione jednoznacznie i w 100%. Nigdzie nie znalazłem opinii typu: jeśli jest weekendówka nie trzeba rysować.
Nagle Ty wpadasz i mówisz, że nie trzeba rysować, jak ma się weekendówkę.
Zastanowiła mnie ta pewność i chciałem dopytać skąd ona się wzięła. Myślałem, że moze Ty gdzieś natrafiłeś na taką informację. Widzę jednak, że jest to bardziej Twoja interpretacja, tak, jak i może być również moja, ale pewności, jak nie było, tak nadal nie ma...
 
     
kratek69 


Tym śmigam: Atego 1218
Pracuję w firmie: handlowa
Uprawnienia: A C+E
Wiek: 35
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 14
Skąd: TOP
Wysłany: 2013-02-14, 17:06   

Logiczne jest(przynajmniej dla mnie) że jak mam urlopówke to nie muszę nic rysować bo czas mam udokumentowany zgodnie z przepisami.

Każdy niech robi po swojemu byle było dobrze.
 
     
mobil1994 
mobil1994


Tym śmigam: VW Polo IV
Uprawnienia: B, B+E, C, C+E, KW, KK
Pomógł: 30 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 1166
Wysłany: 2013-02-15, 12:27   

Może i ja coś wrzucę od siebie, może wyda się mało przydatne ale...
Kiedyś oglądając film na yt na temat czasu pracy, było wyraźnie powiedziane, że nie może być tak że w czasie pracy kierowcy powstaje jakaś "dziura". Nie może jej być. Na wszystko musi być jakieś potwierdzenie, albo tarczka, albo zaświadczenie.

Płynąc promem, także dobrze jest zostawić sobie bilet, ponieważ gdy chcesz przerwać pauzę aby wjechać na prom, jest to zgodne z prawem, może być przerwana dwa razy (powiedzmy wjazd zjazd) ale łączy czas przerwania nie może przekroczyć 1h. I tutaj potwierdzeniem tego czynu może być bilet na prom.

Tylko że niech ktoś to potwierdzi, bo ja KW nie robiłem, na razie jestem samoukiem.... :roll:
 
     
bigman 


Tym śmigam: MAGNUM 480DXi
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 698
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-02-15, 13:17   

mobil1994 napisał/a:
było wyraźnie powiedziane, że nie może być tak że w czasie pracy kierowcy powstaje jakaś "dziura". Nie może jej być. Na wszystko musi być jakieś potwierdzenie, albo tarczka, albo zaświadczenie.

No zgadza się mobil rejestracja aktywności musi być kompletna i ciągła, tu nie ma mowy o (jak to nazwałeś) dziurach.
My tu dodatkowo rozmawiamy o ręcznej rejestracji odpoczynku tygodniowego w sytuacji otrzymania zaświadczenia od pracodawcy o nieprowadzeniu.
Mimo, iż logicznym wydawałby się brak takiej konieczności, to niestety nikt nie potrafi wskazać jednoznacznej na to "recepty".
Pewnym natomiast jest, że ręczne wyrysowanie odpoczynku tygodniowego bez zaświadczenia nie załatwia sprawy, ale to nie tłumaczy, czy mimo zaświadczenia również musi być rejestracja ręczna.
mobil1994 napisał/a:
Tylko że niech ktoś to potwierdzi, bo ja KW nie robiłem, na razie jestem samoukiem....

I bardzo dobrze, że sam się uczysz. Skończenie kursu wcale nie gwarantuje sukcesu w postaci zdobytej wiedzy i zrozumieniu wszystkich niuansów związanych z pracą kierowcy.

[ Dodano: 2013-02-15, 13:22 ]
Zapomniałem dodać, że zasięgnąłem opinii w tej sprawie u Inspektorów TD, ale tu pojawił się kolejny problem, dobry na oddzielny temat. Czekam jeszcze na opinię Kancelarii Transportowej, jak tylko ją otrzymam podzielę się informacjami. :-)
 
     
krakus208 
krakus208


Uprawnienia: B,C,B+E,C+E, KW, KK, HDS.
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 122
Skąd: Koło
Wysłany: 2013-03-22, 23:27   

krakus208 napisał/a:
Panowie czy tygodniowego pełnego (45h) odpoczynku nie można odpierać w ciężarówce ? Bo właśnie czytam zadania ze szkolenia z KW i jest że: W pojeździe można wyłącznie wykorzystać skrócony odpoczynek tygodniowy. Pełne odpoczynki tygodniowe (powyżej 45h) powinny być spędzane poza pojazdem. Więc co o tym powiecie ???


Panowie dziś na szkoleniu KW miałem o tym 45h odpoczynku i dowiedziałem się że Polskie ITD niby się czepia że 45 h nie powinno się odbierać w pojeździe. Jednak nie mają racji ponieważ WE 561/2006 Nie zabrania odbierania odpoczynku tygodniowego 45 h w pojeździe gdy ten posiada do tego odpowiednie łóżko. Więc wszystko jasne. Teraz samochody Ciężarowe są jak 2* hotel więc nie ma problemu odbierać 45 h w pojeździe. Pozdrawiam.
 
     
bigman 


Tym śmigam: MAGNUM 480DXi
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 698
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-03-23, 00:35   

krakus208 napisał/a:
Panowie dziś na szkoleniu KW miałem o tym 45h odpoczynku i dowiedziałem się że Polskie ITD niby się czepia że 45 h nie powinno się odbierać w pojeździe.

W sumie to dobrze się dowiedziałeś :)

krakus208 napisał/a:
Jednak nie mają racji ponieważ WE 561/2006 Nie zabrania odbierania odpoczynku tygodniowego 45 h w pojeździe gdy ten posiada do tego odpowiednie łóżko.

Myślę jednak, że mają. Przepis nie zabrania, ale nigdzie na to nie zezwala (i tu raczej nie ma zastosowania przysłowie "co nie jest zabronione, jest dozwolone"). Nigdzie też nie ma informacji, że możesz odebrać odpoczynek tygodniowy jeśli jest łóżko.
Przepis mówi natomiast jasno, które odpoczynki można odebrać w pojeździe.
"Jeżeli kierowca dokona takiego wyboru, dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą można wykorzystywać w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy i pojazd znajduje się na postoju."
art.8 ust.8 rozporządzenia 561
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg