Wyszukiwarka:
Ruszanie z pierwszego biegu. |
Autor |
Wiadomość |
Browczyk
Bezrobotny
Tym śmigam: Dacia Logan
Pracuję w firmie: Szukam pracodawcy
Uprawnienia: B,C,E
Wiek: 46 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-03, 12:32 Ruszanie z pierwszego biegu.
|
|
|
Witam. Dlaczego instruktorzy nauki jazdy zmuszają Nas do ruszania z jedynki na płaskim terenie bez obciążenia, na egzaminie jest podobnie. Czyżby chcieli tylko abyśmy nauczyli się prawidłowo manewrować drążkiem zmiany biegów? Jeden z instruktorów powiedział mi kiedyś, że ruszanie z biegu powyżej jedynki powoduje utratę gwarancji, bo w razie jakichkolwiek problemów komputer ma zarejestrowane, że nie ruszało się z pierwszego biegu i to jest podstawa do odrzucenia roszczenia co do naprawy gwarancyjnej skrzyni biegów. |
|
|
|
|
|
w00t
Kierowca
Tym śmigam: Volvo FH12
Wiek: 32 Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 14 Skąd: NDZ
|
Wysłany: 2012-09-03, 12:53
|
|
|
U mnie na kursie instruktor kazał ruszać z 3ego biegu, a na egzaminie zarówno solówką jak i zestawem - z 2ego biegu. Myślę, że ruszanie z jedynki nadaje się tylko wtedy, gdy pod dużą górkę z dużym ładunkiem nie dajesz rady ruszyć z 2ki. ;D Ja osobiście w ciężarówce pierwszego biegu nie używam, chyba, że do jakiegoś wolnego podjazdu. |
|
|
|
|
Browczyk
Bezrobotny
Tym śmigam: Dacia Logan
Pracuję w firmie: Szukam pracodawcy
Uprawnienia: B,C,E
Wiek: 46 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-03, 13:53
|
|
|
Szczerze powiem, że jak robiłem C na Starze 1142 to też ruszałem z dwójki. Jakoś teraz na tych kursach po prostu wydziwiają. Albo my nie idziemy z duchem czasu |
|
|
|
|
Rider
Uprawnienia: B,C, C+E
Wiek: 39 Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 44 Skąd: Kębłowo [GWE]
|
Wysłany: 2012-09-03, 14:19
|
|
|
jak dla mnie to ruszanie z 1 biegu na pusto mija sie z celem!!!
Jezeli chodzi o kurs i egzamin na C+E to rowniez bylo tak ze ruszalem z 2! Instruktor sam powiedzial zebym tak ruszal i tak samo na egzaminie, wiec u ciebie w osrodku jakos dziwnie do tego podchodza. |
|
|
|
|
|
Nex
Tym śmigam: Patelnia
Uprawnienia: Karta rowerowa
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 32 Skąd: TKI
|
Wysłany: 2012-09-03, 15:41
|
|
|
Browczyk napisał/a: | Jeden z instruktorów powiedział mi kiedyś, że ruszanie z biegu powyżej jedynki powoduje utratę gwarancji, bo w razie jakichkolwiek problemów komputer ma zarejestrowane, że nie ruszało się z pierwszego biegu i to jest podstawa do odrzucenia roszczenia co do naprawy gwarancyjnej skrzyni biegów. |
To z niego taki instruktor jak ze mnie astronauta. W MANie którym jeżdżę nawet jest naklejka na szybie aby ruszać z 2-go biegu na płaskim podłożu. Ja osobiście ruszam z ładunkiem z małej trójki i MANik bez problemu się buja. Ale ja zawsze twierdziłem, że jazda na nauce jazdy i egzaminie nie ma nic wspólnego z normalną jazdą. Po zdaniu egzaminu i tak uczymy się wszystkiego tak jakby od początku. |
|
|
|
|
bobo82
vide cul fide
Tym śmigam: DAF xf
Pracuję w firmie: -------
Uprawnienia: B, B+E, C, C+E, KW, kop-ład.
Wiek: 41 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 261 Skąd: Słupca[PSL]
|
Wysłany: 2012-09-03, 21:17
|
|
|
Ja jak robiłem C to ruszałem raz z 1, raz z 2
Ale na egzaminie spytałem egzaminatora czy mogę z 2 startować czy z jedynki... i kazał z 2 |
|
|
|
|
oskario
oskario
Tym śmigam: Volvo FH460, Mercedes Actros 1844 (plandeka)
Uprawnienia: A,B,C,E
Wiek: 49 Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 5 Skąd: z pomorza
|
Wysłany: 2012-09-03, 23:11
|
|
|
Browczyk napisał/a: | Szczerze powiem, że jak robiłem C na Starze 1142 to też ruszałem z dwójki. Jakoś teraz na tych kursach po prostu wydziwiają. Albo my nie idziemy z duchem czasu |
Ja "C" zdawałem na 200-tce, ale nie zdarzyło mi się ruszać z 1-ki (ONA ja w ogóle ma? ) Jeżdżąc 1142 ZAWSZE ruszałem z 2-ki a jak byłem pusty to zdarzało się i z 3-ki... kilka dni temu zacząłem dorabiać przyczepę i na zadane pytanie z jakiego biegu mam ruszać instruktor powiedział: "Jak masz podpiętą przyczepę, ruszaj z 1-ki..." nie komentowałem i tyle, w końcu to ja dorabiam "E" do "C" a i tak kto inny będzie mnie uczył prawdziwej jazdy... |
|
|
|
|
palaczy
kierowca
Tym śmigam: MAN TGX 440
Uprawnienia: B1, B, B1E, BE, C1, C, C1E, CE
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2012-09-04, 14:46
|
|
|
To z jakiego biegu powinniśmy ruszać zależy od tego jaką charakterystykę ma skrzynia biegów w naszym pojeździe - waga to jest kwestia wypadkowa, do której musimy pracę na naszej skrzyni dopasować.
Biorąc pod uwagę masę własną pojazdu i rodzaj zamontowanej skrzyni biegów, reguła jest taka że przy większej ilości przełożeń pomija się większą ilość początkowych biegów.
Gdy mamy zwykłą skrzynię biegów (np. Starman) taką jak w aucie osobowym, gdzie liczba przełożeń to 5 (bez góry, dołu i połówek), to ruszamy z 1-go biegu. Tak nam mówi nawet instruktażowa nalepka, w rogu na przedniej szybie. Ponieważ zakres przełożenie mocy na wał napędowy jest dość znacznie ograniczony właśnie przez ilość biegów.
Gdy mamy skrzynię biegów z poziomem górnym i dolnym (najniższa klasa ciężarowa np. MAN TGL, Iveco Eurocargo, DAF LF) to najbardziej efektywnie ruszymy z drugiego biegu.
Gdy mamy skrzynię biegów z poziomem górnym i dolnym oraz z połówkami (średnia i najwyższa klasa ciężarowa np. MAN TGS/TGX, DAF CF/XF, Iveco Stralis) to ruszamy z trzeciego biegu, a w przypadku ciągników siodłowych nie podczepionych (głównie tych z nadwyżką mocy, czyli V8 i spółka) to z czwartego.
Należy zwrócić uwagę także na fakt iż producenci ciężarówek oferują określony przedział mocy silników i rodzaje skrzyń biegów do odpowiedniej klasy pojazdów ciężarowych, innymi słowy do ich przeznaczenia np. mała Ciężarówka typu DAF LF, służąca do międzymiejskiej dystrybucji kilku ton towaru nie potrzebuje 500 koni i 14 przełożeń, za to te parametry są wręcz niezbędne dla zestawu, który musi pociągnąć ponad 30 ton.
Myślę, że nieco objaśniłem o co chodzi :). |
|
|
|
|
|
oskario
oskario
Tym śmigam: Volvo FH460, Mercedes Actros 1844 (plandeka)
Uprawnienia: A,B,C,E
Wiek: 49 Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 5 Skąd: z pomorza
|
Wysłany: 2012-09-04, 22:44
|
|
|
palaczy napisał/a: | Myślę, że nieco objaśniłem o co chodzi :). |
objaśniłeś i to bardzo ładnie. |
|
|
|
|
krzychsolt
KrzysiekTruckerBlog
Tym śmigam: Renault Master
Uprawnienia: B, C, C+E
Wiek: 35 Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 12 Skąd: Izbica kujawska
|
Wysłany: 2012-09-05, 13:10
|
|
|
Jeśli chodzi o jazdę na kursie, czy egzaminie to jest odrębna sprawa, niż jak już jeździmy normalnie.
Na kursie na kat C, jeździłem dafem z zwykłą 6ścio biegową skrzynią i instruktor kazał mi ruszać z 2giegi biegu, a egzamin mialem na podobnym dafie tylko już z 8biegową skrzynią(góra-dół) i na egzaminie pan egzaminator w poinformowal mnie abym ruszał z pierwszego biegu, gdyż pojazd jest obciążony(taki wymóg) i szkoda sprzęgła, na C+E to samo. Więc zawsze warto spytać egzaminatora z którego ruszać.
A jak już wsiądziemu sami w ciężarówkę to wtedy dojdziemy do tego jak należy jeździć, zazwyczaj się rusza z małej trójki gdy jest lekki, a jak ciężki to z dwójki, jedynka służy do ruszania w extrymalnych warunkach. |
|
|
|
|
Tomasz
Tym śmigam: vauxhall vectra
Uprawnienia: B,C i nie dlugo zaczynam E
Dołączył: 03 Sie 2012 Posty: 9
|
Wysłany: 2012-09-20, 21:41
|
|
|
Mnie na kursie uczyl ruszac z 3 biegu :)zobaczymy co na egzaminie powiedza. |
|
|
|
|
Frytek
Tym śmigam: Renault Premium I + Wielton
Pracuję w firmie: SPEC TRANS
Uprawnienia: B,B+E,C,C+E,KW,KK
Wiek: 30 Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 55 Skąd: Mikołajów [TKA]
|
Wysłany: 2012-09-25, 18:26
|
|
|
Wszystko zależy od mocy, wagi, skrzyni, stanu silnika itp nie da się tak nauczyć że np. Volvem bd ruszał z 2 bo identycznym Volvem z tego samego roku itp bd musiał ruszać z 1 bo silnik będzie słaby.
Co do egzaminów to na C uczyli mnie ruszać z 3 a na egzaminie wymagali ruszania z 2.
Na C+E to na jeździe uczyłem się z 2 a na egzaminie kazał mi ruszać zawsze z 1 więc trochę pomieszałem biegami :D Dobrze że mi nie kazał jeszcze wszystkich połówek używać. |
|
|
|
|
|
MichalScania
Pracuję w firmie: podaję hasło: okoń !!!!
Pomógł: 18 razy Wiek: 30 Dołączył: 06 Lip 2012 Posty: 1332
|
Wysłany: 2012-09-25, 21:30
|
|
|
Powiem na swoim przykładzie.. u nas ośrodki maja 2 pojazdy:
MAN 12.180 i MAN 12.240
180tka jest 6biegowa i ruszamy z dwójki.
240tka jest 8 biegowa i ruszamy różnie. Czasem dawałem 2,4,5, a czasem i z 4ki się ruszało.Na egzaminie raczej używać 3,4. |
|
|
|
|
crazy-pl
DAF Fanatyk :D
Tym śmigam: MB 410D Man L2000 Fendt Vario
Pracuję w firmie: Bezrobotny
Uprawnienia: B,C,D,E ADR, KK :)
Dołączył: 01 Sie 2012 Posty: 109 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 2012-09-30, 17:24
|
|
|
Ja w MAN F2000 z 24 tonami na naczepie z 2 lub 3 ruszałem w Mercedesie Atego 1223 z dwójki albo trójki w MAN L2000 z drugiego ale ogólnie jedynki się nie używa chyba że chcesz ruszyć pod sporą górę i jechać pod nią na jedynce |
|
|
|
|
kamilm94
Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 6
|
Wysłany: 2012-10-07, 11:51
|
|
|
Panowie po co się męczyć z biegami najlepiej z ostatniego hehe :D |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg |
|