Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mobil1994
2014-02-16, 16:12
Problem z przetwornicą.
Autor Wiadomość
foxtrott 

Tym śmigam: Opel Astra G :)
Pracuję w firmie: ND POLSKA
Uprawnienia: B, C, C+E, KW
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2014-02-16, 11:10   Problem z przetwornicą.

Witam. Mam problem z przetwornicą napięcia... (1000W WhiteEnergy 24V) Sprawa jest następująca: w zestawie z przetwornicą były grube kable z żabkami na końcu (takimi do akumulatora) kable te zastąpiłem cienkimi kablami z końcówką do zapalniczki. I tu pojawia się problem. Otóż czajnik el. o mocy 600w nie chce działać.. pali bezpiecznik przy wtyczce.. wymiana bezpiecznika na mocniejszy powoduje grzanie się kabli i topienie wtyczki. Jestem zielony w tych sprawach bo dopiero zaczynam jazdy na międzynarodówce. I teraz pytanie czy wystarczy wymienić kabel na grubszy i wtyk do zapalniczki na mocniejszy i będzie ok? czy trzeba ciągnąć kabel bezpośrednio z baterii..? Ktoś pomoże>?
 
     
Andrzej_88 

Uprawnienia: A,B,C,D,E, ADR + cysterny
Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 705
Wysłany: 2014-02-16, 19:46   

foxtrott, to jest za duża przetwornica żebyś ją mógł podłączyć po zapalniczki. Musisz poprowadzić dość grube przewody do aku i bez problemu będzie śmigać.
 
 
     
Miś 


Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 559
Skąd: UK
Wysłany: 2014-02-16, 20:26   

wymiana kabla i wtyku do zapalniczki na mocniejsze nie wystarczy bo przewody w samej instalacji elektrycznej auta nie są przystosowane do takiego obciążenia! Możesz spowodować zwarcie w instalacji i mały pożar! Jak kolega wyżej tylko bezpośrednio ze źródła!
 
     
foxtrott 

Tym śmigam: Opel Astra G :)
Pracuję w firmie: ND POLSKA
Uprawnienia: B, C, C+E, KW
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2014-02-17, 07:53   

:shock: :cry: zazwyczaj jeżdżę innym autem, więc te kable z aku odpadają.. trudno. Czajnik też muszę sobie podarować, alpo kupić czajnik na 300W lub bezpośrednio pod zapalniczkę 24.. Na cienkich kablach np. laptopa ładuje normalnie i jest ok, czyli z czymś "większym" mogą być problemy. Zaczynam żałować że kupiłem taką mocną przetwornice...
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-17, 11:30   

Foxtrot, nie żałuj. Mocniejsza przetwornica jest lepsza, bo możesz więcej rzeczy podłączyć, czy chociażby kilka mniejszych, ale naraz.

Tak jak koledzy napisali musisz podłączyć grubsze kable bezpośrednio pod akumulator (zrób na kablu dodatkowy bezpiecznik 50A, żeby nie zrobić kuku z akumulatrem). Te kable, które masz w komplecie za pewne będą za krótkie, żeby sięgnąć nimi do akumulatora. Jak będziesz kupować nowe, to pamiętaj, żeby były grubsze niż te oryginalne z kompletu. W przeciwnym razie będziesz miał spadki napięcia na długich kablach, a przetwornica będzie wyłączać się, bo będzie odczytywać to jako rozładowanie akumulatora.
Oryginalne kable, które masz możesz próbować podłączyć pod skrzynkę z bezpiecznikami w kabinie, ale plus łap tylko z kabla o co najmniej tej samej grubości. Minus podłączasz krokodylkiem do masy, to powinno być akurat proste. Zanim zrobisz takie podłączenie upewnij się, że masz bezpieczniki na wymianę, bo jak podłączysz i obciążysz czajnikiem przetwornicę i włączy się to urządzenie, które jest zasilane kablem z którego "pożyczasz" prąd, to bezpiecznik najprawdopodobniej przepali się.
 
     
Andrzej_88 

Uprawnienia: A,B,C,D,E, ADR + cysterny
Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 705
Wysłany: 2014-02-17, 18:29   

A ja bym wolał na Twoim miejscu mieć butlę gazową i normalny czajnik niż elektryczny...
 
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-17, 18:54   

Andrzej_88 napisał/a:
A ja bym wolał na Twoim miejscu mieć butlę gazową i normalny czajnik niż elektryczny...

A ja mam i to, i to :mrgreen: .
 
     
foxtrott 

Tym śmigam: Opel Astra G :)
Pracuję w firmie: ND POLSKA
Uprawnienia: B, C, C+E, KW
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2014-02-17, 19:17   

Chyba zainwestuje w zwykły czajnik.. bo z tymi kablami jest trochę roboty. Wszystko byłoby ok gdybym jeździł jednym autem.. dość że nie wiem na jaki model auta trafię to jeszcze 2,3 a nawet 4 przesiadki z auta na auto w ciągu 3. tygodni... nie powiem bo czasami się zdarzy że się 3 tyg. na jednym jeździ. Chciałem elektryczny bo szybciej wodę gotuje, nie trzeba butli wyciągać no i za free:) bo za prąd nie płacę :)
 
     
Andrzej_88 

Uprawnienia: A,B,C,D,E, ADR + cysterny
Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 705
Wysłany: 2014-02-17, 19:56   

foxtrott, Tylko później na parkingu brzyyyyyyyyyyyydddddddddddddddddddd buuuuuuuuuuu i kabelki trzeba wyciągać na rozpalanie :mrgreen:
 
 
     
Mateo16

Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-05-03, 16:52   

Witam koledzy!

Podpinam się do tego tematu żeby nie zakładać nowego.

Zakupiłem taką przetwornicę http://allegro.pl/przetwo...4181436729.html . Kupiłem 12v bo w dafie gniazdo na 24v mam na małą końcówkę i musiał bym kupować jeszcze przejściówkę. Jak podłączę przetwornicę do gniazda zapalniczki wiatraki w niej zaczynają się kręcić na full, piszczy, świeci zielona i czerwona dioda. W osobówce śmiga bez problemu. Miał ktoś podobny przypadek? Bedę jeszcze próbował podpinać bezpośrednio pod akumulator może coś z tego będzie.
 
     
Bauer 

Tym śmigam: DAF XF105.410
Uprawnienia: B,C,CE,KW
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 102
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 2014-05-03, 22:50   

Witam. Podstawowym błędem jaki popełniłeś to kupno przetwornicy 12V. Do ciężarówki kupuje się tylko i wyłącznie przetwornice 24V. Dlaczego? Ponieważ w ciężarowce masz ogółem 24V instalacje a dodatkowo masz zamontowaną pod panelem z bezpiecznikami przetwornice 24V na 12V.
Kolejna sprawa to podłączanie takiej przetwornicy pod zapalniczkę to kolejny błąd. Dlaczego? O ile na przetwornicy masz grube kable, o tyle kable poprowadzone do zapalniczki masz cienkie. Jeśli tylko przetwornica będzie musiała trochę mocniej popracować, kable zaczną się grzać, topić, zrobi ci się zwarcie, wywali bezpiecznik a ostatecznie może dojść do pożaru.
Ja sam jeżdżę DAF-em i swoją przetwornicę podłączyłem bezpośrednio do głównego zasilania pod skrzynką z bezpiecznikami. wpiąłem tam grube przewodu i wszystko pracuje cacy.
Powodem, powstawania takich objawów po podłączeniu przetwornicy może być fakt, że nie masz dobrej masy w zapalniczce. Jeśli planujesz sprawdzenie zapalniczki bezpośrednio pod akumulator pamiętaj, żebyś ją podpinał pod 1. bo jak podepniesz pod 2 to ją spalisz bo będziesz miał 24V.
 
     
Mateo16

Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-05-04, 13:45   

Dzięki. Też będę próbował tam pod skrzynką z bezpiecznikami.
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-04, 16:47   

Mateo16 napisał/a:
Dzięki. Też będę próbował tam pod skrzynką z bezpiecznikami.

Mateo16, pamiętaj, że instalacja w DAFie jest na 24V. Musisz znaleźć wyjście z przetworniczki 24V==>12V pod które jest podpięte gniazdo 12V, radio i CB radio. Inaczej pupa zimna.
 
     
nyeri

Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 3
Wysłany: 2014-05-13, 09:10   

Przewodnice często się psują... Miałem z nimi wiele przygód, oj miałem.
 
     
jiuer7845

Dołączył: 21 Wrz 2020
Posty: 133
Wysłany: 2021-11-05, 08:35   

Travis Scott Jordan 1

Yeezy Shoes

Yeezy Supply

Air Jordans

Jordan 11s

Jordan 11

Jordans Shoes

Retro Jordans

Moncler Jackets

Nike Air Jordan

Moncler Outlet

Off-White

Yeezy 450

Yeezy 500

Yeezy

Yeezy 700

Yeezy Supply

Off White Shoes

NFL Jerseys

Jordan Shoes

Jordans Shoes

Yeezy 350 V2

Adidas Yeezy

Yeezy

Yeezy 700

Yeezy

Nike Outlet

Yeezy Shoes

UNC Jordan 1

Jordan 13

Jordan AJ 1

Yeezy Foam Runner

Nike Outlet

Nike Outlet

AJ1

Yeezy Supply

Yeezy Zebra

Jordan 1 Low

Air Jordans

Pandora Charms

Adidas UK

Nike Store

Adidas Yeezy Official Website

Yeezy 350

Jordan 1

Nike Outlet

YEEZY SUPPLY

Pandora Charms

Nike Shoes

Nike Outlet

Pandora Outlet

Jordan Shoes

Air Jordan 4

Pandora Jewelry

Pandora Rings

Pandora Bracelets

Adidas Yeezy

Yeezy

Pandora Charms

Nike Outlet

Adidas Yeezy

Air Max 720

Nike Air Max 270

Air Jordan 11

Air Force 1

Air Jordan 1

Nike Jordans

Jordan 1s

Pandora UK

Nike Jordan 1

Jordan 1

Yeezy Slides

Nike Air VaporMax

Nike Vapormax Flyknit

Air Jordan 1 Mid

Adidas yeezy

Yeezy Shoes

Adidas Yeezy

Yeezy 350

Nike Shoes

Nike Outlet

Yeezy

NFL Shop Official Online Store

Nike UK

Yeezy

Yeezy 350
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg